onsdag den 1. februar 2012

Genbrugsguld og Maskemysteriet

 Først skal jeg lige undskylde billedernes kvalitet, som er taget med min telefon i aftenbelysning og af en virkelig dårlig fotograf:)
Der er pt. kreasysler-stop... På lørdag fylder manden år og vi skal have huset fuld af gæster. Jeg har for en gangs skyld forsøgt at starte forberedelserne i god tid.

Jeg gad ellers bare rigtig godt at kæmpe videre med futterne, som jeg skrev om i sidste indlæg. lavede et par mere, men de var også for små, men blev ellers mere perfekte end det første par.

En del af forberedelserne til lørdag er oprydning og da mit tæppe, som ses herunder fyldte det meste af spisebordet, mente jeg det var okay at bruge den lille smule tid det tog at få det afsluttet. Også bare virkeligt dumt at det har lagt i så lang tid, når jeg nu bare manglede et kvarters arbejde på det. Men jeg blev bare lidt træt af det, fordi det ikke var blev helt rundt. Men efter at have fået det lidt på afstand synes jeg faktisk det er blevet rigtig fint.

Har en ide om at lave et kæmpe rundt hæklet tæppe, i strimler fra gamle lagner. Tæppet skal være i køkkenet, hvor jeg ikke er helt vild med vores gulv, som også bare er rigtig koldt pt. Jeg tænker at det skal være sådan et langvarrigt projekt som jeg kan gå til og fra. Første del af projektet er jo at få revet lagner i stimler.


Siden jeg begyndte at hækle mit tæppe, har jeg kunne se at der var noget galt med mine masker, men jeg kunne ikke selv hitte på hvad. Men så var det jo godt at Natascha og jeg lige tog et kig på hvad jeg havde gang i. Og fejlen er fundet, så nu kan jeg slet ikke vente med at komme i gang med at hækle tæppe nummer to til vores legestue. Og vil også bare gerne have hæklet nye rangler.

Garnet til tæppe nummer to er på plads, eller det vil sige jeg har valgt at accepter farverne. For faven blå er åbenbart en vidt begreb. For mig er blå den farven en Ford traktor har (virkelig dårlig valg af henvise til, men kunne ikke lige komme på andet, man er vel bondekone). Jeg havde blandt andet bestil to nøgler blåt garn og fik to nøgler af den mørke marine blå, som står øverst i pyramiden heruden. Fik så byttet den ene nøgle til en blå, som pr. telefon blev beskrevet som lyseblå, denne ses nederst til venstre. Den er næsten hvid, havde forventet en babyblå. Nå men farverne er accepteret, for vil gerne igang og det skal nok blive godt:)

Nu mangler jeg bare den rigtig hæklenål, sådan en havde de nemlig ikke da jeg bestilte garnet. Jeg havde håbet på at finde en i den lokale genbrug, men nej. Men fandt så meget andet:)
Synes virkelig godt om at komme i genbrug, det sker bare ikke så tit, fordi jeg i det hele taget er ret dårlig til at komme ud af huset. Men igår have en af de søde damer i vores MG fået reserveret et par kufferter til mig i vores lokale genbrug. Hun havde læst et af mine tidligere indlæg, hvor jeg skrev at jeg godt vil have sådan en til børnebøger. Valgte en af dem, som oprindelig er en taske til en støvsuger:) Den er bare rigtig fint.


Fandt også lige en en rundtpind i den størrelse jeg lige stod og manglede. En Mardam Blå form (aner ikke om det staves sådan eller om det er sådan en:)), som skal pyntes med hyacinter.


Dette skønne fad kom også med hjem det passer perfekt til vores gæstestel, og et stort fad jeg har taget med hjem fra Italien.


Og se så lige denne stak syblande... En stak med Ingelise og en med Burda. Damen var ved at falde bagover da jeg sagde hun skulle finde en pris på dem alle. 75 kr. det er da en fair pris for så mange mønstre. 


Disse krukker fik jeg også hurtig sat mit navn på. Har længe haft en ide om at finde sådan nogle og male dem stribet sort og hvid. På vejen hjem tænkte jeg lidt over projektet, og ... Og så skulle de var sorte, men så kom jeg på en ide... Store E skal have lov at male dem lige som han har lyst til, og begge drenges skal sætte håndaftryk på dem. Glæder mig til at se resultatet, som jeg tænker farmand skal have i fødselsdagsgave:)



Synes at de skal være fine hvide inden den stor kunstner går igang. Den ene skal have en gang mere. Nu er det spændene om min mand læser min blog:)

Jeg kom ialt af med 300 kr. i genbrug (med i prisen er en gave til min søster til en værdi af 75 kr.). Var så heldig af de havde halv pris på alt i disse dage, ærgeligt at jeg ikke havde mere tid, må forbi igen:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar