mandag den 12. marts 2012

Hvad laver mor arbejde...?

Sådan har Esben lige spurgt mig til, hvad mit arbejde består i. Efter at jeg fortalte at mor lavede kontorarbejde på ipad`en (for at drengen ikke skulle plage om at får lov at se traktorklip på den). Store tanker fra vores lille dreng. Mor går i skole, men lige nu passer hun Elias. Hvortil Esben tilføjede "og Esben".

Mor laver desuden barnsbog og sysler med meget andet:)

For mig er det et must at lave en velskrevet barnsbog til mine børn. Har ikke selv en, men det har min mand og den er guld værd for mig og vores børn. Hver enkelt lille håndskrevet bogstav i barnets bog er et symbol på kærlighed fra mor til barn. Jeg griber "arbejdet" sådan an, at jeg i forbindelse med barnets fødselsdag samler noter, fotos mm. fra det sidste år og skriver andet jeg kan komme i tanke om på små lapper papir. Så fordeler jeg fotos og lapper med noter på siderne i bogen. Så er benarbejdet gjort og derefter kan man, når der er tid til det, finde bogen frem, lime og skrive ind. Som minimum skriver jeg om barnets første 3 år. 


Vuti så blev det lige til en overraskende fin opbevaringskurv af nogle af resterne fra tæppeprojektet. For jeg havde det ikke godt i går aftes da jeg ikke kunne sidde i sofaen og hækle på mit tæppe. Så forsøgte mig med at hækle en kurv, efter eget design og det lykke da ret godt. Og så tog det ingen tid:)



Esben har sået karse. Og ih hvor jeg glæder mig til smagen af karse på en æggemad:)



Min venindes mor har lavet denne lækker taske, som jeg bare måtte eje. Glæder mig til at den skal luftes:)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar