søndag den 29. januar 2012

Hygge og mere hygge:)

Fredag var planen at Esben, Elias og jeg skulle mødes med andre 09 børn og deres mødre på barsel i Odense Zoo (gratis indgang, "Brølende Barsel" se deres hjemmeside), men.... Sikke et fantastisk syn da jeg tidlig fredag morgen stod op med yngste mand og jeg var spændt som et lille barn på at vise Esben landskabet pakket ind i sne. Inden jeg viste at turen til zoo blev aflyst var Esben og jeg ude i sneen inden solen stod op.


Esben er vild med sneen:) På dette billed har han fået det første sne på fingerne.

Da vi senere spiste morgenmad, blev han pludselig meget stille mens han kiggede ud i haven og så spurgte han " er græsset væk?". Derefter var planen at han vil fjerne alt sneen i haven med hans frontlæssertraktor. Weekenden har selvfølgelig også budt på kælketur.Man kan kun blive i godt humør når man høre eller når et barn griner så meget at der ikke kommer lyd på:) (I kender godt sådan et grin ik?)

Perfekt at vi ingen planer havde for denne weekende, hvor man bare behøver at gå udenfor, for at underholde Esben:) For lige at putte et ekstra drys hygge på, har jeg været igang med et ligetil hækleprojekt. Faldt over en DIY på denne blog http://lisesmanier.blogspot.com/. Det er en rangle med en klokke indeni, der skal laves en ring mere som sættet på og sådan kan man blive ved, se mere på den nævnte blog. Tror lige det er et projekt for en jeg kender, som starter med N og slutter med A. Selv om jeg har fuldt vejl. synes jeg der er et eller andet som er anderledes, Hjælp!



Har været ret meget bloglæsende efter jeg har sagt godnat til drengene og har set rigtig mange fine DIY. Synes især denne blog har noget at byde på http://lutteridyl.blogspot.com/p/diy-gratis-hkleopskrifter.html.
 Til Fie-pigen: Her er der blandt andet opskrift på hæklet opbevaring.

Fredag modtog jeg garn til mit tæppeprojekt. jeg blev ret skuffet da farverne ikke levede op til mine forventninger. Men det var ingen sag at rette op på, så jeg kan klart anbefale Tante Grøn, hvis du skal handle garn på nettet:) Så Måske kommer jeg igang i næste uge.

Dagens kreasysler bliver måske at finde stof på mit lager til et par futter som disse.


Disse to små tvillingekalve så dagens lys denne weekend:)


Esben plager om, at vi skal ud at kælke, så det skal vi vel nu, fortsat god søndag:)




1 kommentar:

  1. Hvor jeg bare glæder mig til, at Viggo og jeg skal ud med kælken (om et års tid;)), for det ser bare hyggeligt ud :)
    Tror sagtens det kunne være et projekt for hende, der starter med N og slutter med A;) Har kigget på hendes DIY, og din ser umiddelbart lidt mere kompakt ud, men det synes jeg slet ikke gør noget. Den ser rigtig velhæklet ud og er i nogle fine farver! Den skal mindstemanden nok blive glad for!
    Kender godt det der med, at farverne på det man køber hjem ikke helt stemmer overens med, hvad man forventede, men heldigt at det kan byttes. Glæder mig til at se det in real life dit garn. Kan også kun anbefale Tanterne, og skal vist snart have bestilt noget hjem igen ;)

    SvarSlet