søndag den 22. januar 2012

Lille Mus - nu med gummistøvler på...

Man sover nu bedst efter at have gjort status her i bloglang, så det bliver hermed gjort. Dagen idag har ikke være børnefri en eneste stund, men det kan man vel heller ikke forlange når man nu har sat disse tidskrævende væsner i verden? Bør man have dårlig samvittighed, når man nyder at begge børn sover? Nej, for det betyder at der venter de små guldklumper en supermor når de vågner, frem for hvad jeg har været i dag, ved slet ikke hvad jeg skal kalde mig. Men så er det jo lige at det er godt at gøre status... For så slem har jeg da heller ikke været. Jeg har været babybongo mor sammen med Elias, vi har været på går/cykeltur i det gode vejr, jeg har tegnet med Esben, vi har alle tre hygget os med Emil fra Lønneberg, vi fik mad på bordet uden vild kaos, vi havde en skøn stund med Esben inden sengetid og begge børn sov sødt inden otte. Hvorfor var det lige jeg synes jeg var "sure, dumme mor idag".



Overskriften skyldes den skønne stund med Esben inden sengetid. Vi fik sunget "oppe i Norgen der boede tre... " for far og det lød simpelhen så sød fra han søde lille mund. Men tilbage til musen som bor i Esbens mund, det handler om tandbørstning. Jeg høre tit forældre sige at det er en kamp og nærmest overgreb når de skal børste tænder på deres børn. Sådan er det ikke her. Her bliver der ikke børstet tænder hver aften eller i hver fald ikke lige godt. Jeg mener at det er okay at sige, det var det, selv om det kun blev lidt halvt, frem for at det ender i kaos inden sengetid (dum slutning på dagen og vi gør det bare bedre imorgen). Men faktisk går det rigtig godt her, for en dag kom jeg i tanke om den lille mus som engang boede i min søsters mund... Ja, nu er den så flyttet ind i Esben mund og den er han hel med på. Det skræmmer ham ikke... Nej, jeg fornemmer at han forstår legen og han synes den er god. Tandbørstningen starter sådan her. " Nej, se der var den, lige der oppe, den lille mus. Og hvad er nu det?...". Ja, idag havde den så taget gummistøvler på, så den ikke fik våde tær:) og musen hopper rundt i muden, alt efter hvor mor gerne vil have lov at børste:) Håber  nogle  kan bruge ideen:)

Ovenfor ses et billed af en flot orkide, som jeg fik da jeg besøgte en veninden forleden. Det var lidt den omvendte verden, men hun havde fået den og kunne ikke bærer at den vil død for hende inden 14 dage. Så nu hænger jeg på det store ansvar. Gode råd modtages:) Nyder det flotte syn af den, som dækker lidt for udsigten til gråt vejr.

På det andet billed ses begyndelsen på trøjen til Esben. Det er altså bare hygge at strikke, så håber mit projekt ender lykkeligt.

Sov godt alle i blogland:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar