torsdag den 19. januar 2012

Nu skal jeg fortælle jer om Jørgen...

Esben stod idag op, men det mål at finde ud af hvordan verden hænger sammen. Det startet med at han ikke vil accepter min lidt lade forklaring om hvad far havde gang i ved computeren, så jeg måtte give ham en lang og indviklet forklaring (for en dreng på 2 år). Da han ikke rigtig forstod den var hans kommentar, mens han henvendte sig til vores to medarbejder, som sidder med ved morgenborden "min far har mange køer ude i stalden". Det tog lang tid inden vi kom ud af døren hos dagplejen, for han havde også spurgt hende dagen lang og jeg blev jo nød til at høre hendes forslaringer, så jeg f.eks. var klar over hvad drengen mente når han pegede mod himlen og sagde der er hul... Han havde spurgt "hvorfor regner det". Far og mor er endnu ikke træt af deres store drengs spørgsmål, vi er bare stolte:)

Dagen i dag er bare lykkes så meget bedre end de sidste par dage, og det skyldes at der var tænkt på aftensmaden inden Esben blev hentet. Har lige fået en mail om at mit garn er på vej, så skal der hygges med starinlys, te og strikketøj i det dårlige vejr. Eller... måske ender det i fortvivelse over at jeg ikke magter mit strikkeprojekt, men det virker tilgængeligt, med untagelse af at der skal strikkes raglan, men en sød veninden mener at hun har styr på det når jeg kommer dertil. Ovenfor ses den fine bluse, som jeg vil forsøge mig med. Indtil nu er mit strikkeri kun blevet til det meste af et halstørklæde:)

1 kommentar:

  1. Ih det er så hyggeligt, at du er begyndt at blogge også:)
    Hvor er det bare sjovt, at han har besluttet at finde ud af, hvordan verden hænger sammen. Det glæder jeg mig til Viggo begynder på, for sådan en nysgerrighed er da fantastisk. Rasmus krydser vist fingre for, at han ikke har arvet min spørgelyst, for han mener vist, at jeg spørger en smule for meget om ting, der ikke rigtig har relevans ;)
    Det bliver så spændende at følge med i den fine trøje, glæder mig til at se det færdige resultat!

    SvarSlet